úterý 22. října 2013

Olejuji

Tímto článkem se k vám vracím z hlubin své velmi nedávné deprese (ještě ji cítím v kostech). Před několika dny jsem si koupila Saloos Bio regenerační olej, levandulový, jak už jsem ostatně avizovala. 100% tea tree oleji od Dr. Popova tak přibyl kamarád. Protože oleje používám jen krátce, ještě je nemůžu nijak zhodnotit z dlouhodobého hlediska používání. Nechci tento článek pojmout jako recenzi, už proto, že to neumím a záměrem tohoto blogu ani není nějaké recenze vytvářet. Viděla bych to tedy na lehké zhodnocení prvních dojmů.

Nejprve tedy na řadu přichází Tea Tree Oil Dr. Popov. Jak jsem k němu přišla? Jednoho dne naplněného zoufalstvím mi ho přinesla mamka. Prý že ho mám zkusit kápnout na navlhčený vatový tamponek a takhle to aplikovat na celý obličej. Zdálo se mi to dost podezřelé. To, že tea tree suší, je poměrně známá věc, kterou vím bez toho, aniž bych to musela testovat na sobě. Nicméně jsem udělala, jak mi mamka řekla. Prvních pár dnů, kdy jsem ho takhle používala ráno a večer, proběhlo celkem v klidu, ale pak začal sušit. Pochopitelně. Čeho si ale nešlo nevšimnout, byla skutečnost, že se pleť zklidnila - nejviditelnější bylo ustoupení zarudnutí, jednotlivé fleky se už tolik neslévaly do sebe. Nové pupínky se samozřejmě udělaly, ale nějaký monstrózní superjebák mezi nimi naštěstí nebyl.

Takže jsem byla spokojená v tom, že olejíček má nějaký viditelný účinek, zároveň se však vysušování stávalo stále větším problémem. Přestala jsem tedy olejíček používat plošně, ale pouze lokálně na zanícená místa (Výjimku tvoří moje čelo, které bych mohla do tea tree klidně namočit na celou noc a nic by se mu nestalo. Zároveň je to, co se tvoření akné týče, na mé poměry docela klidné místo). Loupající se části jsem zároveň trochu domašťovala mým osobním "zázračným kelímkem" - propolisovou mastí od jakéhosi včelaře. Přes to všechno to ale pořád bylo málo a já jsem věděla, že pokud nechci skončit jako šupinatec, musím s tím něco udělat.



A tak jsem pro změnu hrábla do peněženky já a opět udělala tržbu v dm. Odnesla jsem si Saloos Bio regenerační olej - Levandule. Ten mám teprve od čtvrtka, takže opět zdůrazňuji, že jeho účinky nejsem schopna nijak objektivně posoudit. Ale vzhledem k tomu, že píšu víc deník, než recenze, proč o tom nenapsat něco už teď, že ano? Olej používám na noc. Ovšem s tím, že si jej na obličej nanáším dost brzy, už někdy po páté hodině odpoledne, kdy se osprchuju (Takový systém, který vznikl tím, že do koupelny klusám hned, jak si zacvičím. A navíc, je to životně důležité, když chci, aby mi stihly uschnout vlasy, než půjdu spát...). Na navlhčený obličej tedy kápnu tři kapičky, hezky vmasíruju a čekám, jaké zázraky se budou dít.

Zatím bych řekla, že se mé pleti docela líbí. Vzhledem k tomu, že jsem absolutně neměla tušení, co od něj mám očekávat, nemůžu být zklamaná, když se nějaké očekávání nevyplní. Nejsem to schopná s jistotou říct (ono to taky může být jen mé toužebné přání), ale pleť se opět trochu zklidňuje (Taky to může souviset s tím, že má - ehm - velmi oblíbená část měsíce právě pomíjí.).
Co ale můžu s jistotou říci je to, že olej má velmi zajímavý efekt, který jsem nečekala. Ráno je moje pleť opravdu taková jemná, vláčnější (Nevím, jak to popsat, protože na to nejsem zvyklá.). Po nanesení cítím, že je obličej mastnější, ale co bych koneckonců čekala od oleje, že jo? Pocit, kdy se olej pomalu vstřebává a hezký voní, jsem se naučila užívat si.

Co ale oceňuji nejvíce a skoro bych kvůli tomu tleskala a tancovala je fakt, že díky tomu nemusím pod make-up používat žádný krém. To bylo moje věčné dilema - namažeš se krémem a budeš se lesknout ještě víc než normálně, nebo nenamažeš se a začneš se loupat. Tohle je prostě moje úžasná pleť, která ma tu vlastnost, že se mastí jak blázen (po 2-3 hodinách házím prasátka), ale zároveň se u toho stihne v naprostém klidu olupovat. Olej to vyřešil. Pleť je na dotek hebčí, ale zároveň se nijak zvlášť nemastí (Narozdíl například od hydratačního krému Mary Kay, který sice hydratuje nádherně, ale jsem po něm mastná jako papír, co v něm měla mamka zabalený salám.). A pochopitelně se na to lépe dává i make-up a drobné šupinky, kterých jsem se přesto stále docela nezbavila, jsou vidět méně. Zároveň používám stále tea tree na místečka, která to potřebují. Je to také můj zachránce, když rýpnu někam, kam nemám, a potřebuju dezinfekci...

Ještě drobnou poznámku k Mary Kay: momentálně používám jen dva výrobky, a to čisticí krém z řady Botanical Effects na odličování a následně takové růžovoučké tonikum na dočištění, protože u zmíněného krému to s tím dokonalým odlíčením zase není tak horké.


Shrnula bych to tak, že do olejů vkládám docela naději. Po nich jsem narozdíl od předcházejícího více než měsíce trápení skutečně zaznamenala viditelnou změnu, a to podotýkám, že k lepšímu. U Mary Kay to bylo naopak - pleť se mi zhoršila, ale naivně jsem si myslela, že se čistí a že se zlepší. Zlepšení nastalo zhruba tak o závratná dvě procenta. Z olejíčků mám lepší pocit a už jen ten pocit může být přínosem. Aniž bych byla nějak zvlášť ulítlá a vysazená na přírodní věci, docela mě to těší. Je mi jasné, že je to lepší, než užívat nějaké brutální kosmetické vysušováky.
Takže to je prozatím všechno a na další vývoj jsem velmi zvědavá.

5 komentářů:

  1. Já teď na zimu taky půjdu do nějakých olejů. Vyberu něco ze Saloosu a hodlám koupit i růžový olej od Alverde.
    O tea tree se mluví téměř s nábožnou úctou, takže o něm přemýšlím také, ale asi ho smíchám s nějakým dalším olejem, hlavně kvůli tomu vysušování. Jinak se tea tree dá brát i vnitřně, tak to můžeš taky vyzkoušet :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem se po Mary Kay osypala, takže bych raději věřila přírodním olejům. Já levandulový olej používám už měsíc a jsem s ním spokojená :)
    Wonderfull Today

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsem ráda, že oleje sedí:)) chybu s nimi určitě neuděláš a je jich obrovské množství, které můžeš zkoušet:) a taky, jak popisuješ opravdu dělají úplně jinou službu a pocit na pleti:) s tea tree už jsem to taky párkrát přehnala, takže ho teď opravdu používám spíše v prvotní fázi neplechy a na desinfekci, potom dávám třeba tu zinkovou mast, nebo domácí konopnou, prostě cokoli co napomůže hojení, ale přitom nevysuší:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nesuší ta zinková mast taky? Jinak tu konopnou bych celkem brala, vzhledem k tomu, že na konopí spousta lidí pěje ódy :) Prozatím mám tu propolisovou mast a na čerstvé ranky používám framykoin.

      Vymazat
    2. nene, zinková mast (čistá i sudocream) jsou mastnější, takže nesuší ale přitom stahují boláky a zlepšují jejich stav. Pokud někde najdeš konopnou nejlépe z domácí výroby (kvůli co nejvyššímu množství aktivních látek) tak do toho určitě jdi, už kvůli tomu, že je to skvělá multifunkční věc téměř na cokoli:)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...