středa 5. února 2014

Akné aktuality: Bojové nasazení dvou nových patladel

Zdravím celý svůj fanklub! Dnešní den jsem si šetřila pro článek naplněný novinkami o mém současném stavu a tak dále, na což jste všichni jistě velmi zvědaví. Proto se pohodlně usaďtě do svých židliček, křesílek nebo sebou plácněte na postel, to je jen na vás, a dejte se do čtení.

Před chvílí jsem se vrátila z Ostravy. Je tam jasno a větrno, jako u nás. Na tuhle informaci jste jistě čekali. Co mi řekla paní doktorka, je již poněkud důležitější otázka. V piksle mi zbývá třicet tetracyklinových tobolek, teď už budu zobat jenom jednou za den, abych to dobrala doztracena. Jak nadpis napovídá, dnes jsem odcházela s receptem. Jedná se o Rozex a Eclaran. Rozex je takový experiment ze strany paní doktorky, poněvadž není primárně určen na akné, ale na růžovku, kterou nemám (Hurá. Aspoň něco nemám). Mohl by mi pomáhat se zarudnutím anebo aspoň neuškodí, prý. Větší oříšek je to již s druhým jmenovaným. Eclaran naopak může pleť podráždit, takže zčervená a může se loupat. Což by tedy teoreticky mohlo působit proti prvnímu přípravku, prý ale uvidíme. Tato mrška se také musí uchovávat v lednici a je na bázi peroxidu, takže pokud si nedám pozor, může na textilu vyžrat fleky jako Savo.


Markéta, která drží zrcadlo, která drží zrcadlo, která drží zrcadlo... Tyhle věci mě vždy bavily!
Předkládám již klasický přehled fotografií. Je to ta nejobjetivnější forma srovnání, co mám, ale i přesto je focení docela nevyzpytatelné. K dispozici mám jen mnoho let starý malý foťáček, což by nevadilo jako skutečnost, že stačí jen trochu jiné světlo a výsledek je zkreslený. Pochopitelně, že nejlepší fotky vznikají za sluníčka, například ta poslední. Ty mám pochopitelně nejraději.

 

29. 10. 2013 a 14. 11. 2013
 

1. 12. 2013 a 17. 12. 2013
 

4. 1. 2014 a 12. 1. 2014



25. 1. a 31. 1. 2014 

Pokud bych měla momentální stav akné popsat, řekla bych, že vlastně hodně  připomíná to, co jsem měla na obličeji předtím, občas je to vlastně i lepší. V současné době nemám žádná rozsáhlá zatvrdlá místa pod kůží, včetně linie čelisti a spánků. Pokud se mi nějaký pupínek udělá, většinou si skutečně název pupínek zaslouží. Nejčastěji se mi dělají podél rtů. Samozřejmě netuším, co se stane, když antibiotika zcela vysadím, jsem si vědoma toho, že se to opět může zhoršit, ale snad jen trošku a ustálí se to v nějakých rozumných mezích. 

Rozdíl je podle mě naprosto obrovský a ve škole dostávám komplimenty, o kolik že se mi to zlepšilo. Pochopitelně mě to těší, ale když dodám, že už jsem tři měsíce na antibiotikách, lidi docela zírají. Není to právě málo, ačkoliv oproti počátkům už pochopitelně užívám čtvrtinovou dávku.

Vím, že antibiotika jsou typickým lékem, který likviduje následky, ale nedělá nic s příčinami. Přesto si myslím, že tuto situaci dokážu zvládnout, protože, jak už jsem připomínala nesčetněkrát, změnila se hlavně moje psychika. Myslím, že antibiotika můžou pomoci, pokud se nespoléháme jen na ně. Představuji si to trochu jako s přípravky na hubnutí, které fungují, protože lidé, kteří je užívají je prostě podpoří nějakým tím pohybem a zdravou stravou. Co jim pak ve skutečnosti pomůže zhubnout? Jestli je tato má vykonstruovaná teorie realitou, nebo pouze mým nejvroucnějším přáním, ukáže až čas.

Důležité pro mě je neupínat se na myšlenku, že po vysazení se to zhorší. Protože v tom případě bych si to zhoršení skutečně solidně zajistila. Na podporu svých předchozích slov bych dodala, že cítím a skutečně můžu poznat, že se mi zklidnila hormonální hladina. Ano, měsíce poté, co jsem vysadila Gynex. Všechno je konečně v normálu a celkově jsem mnohem spokojenější. Nevím, jestliže fakt, že se mi i při těch onech dnech skoro nic na obličeji nevyhazuje, můžu přičíst na vrub aktuálnímu působení antibiotik nebo uklidnění hormonů. Ráda bych si myslela to druhé.

Na jaro možná zkusím něco jako mladý ječmen, o kterém jsem si nedávno přečetla na Wonderfull Today. Ještě si nejsem úplně jistá, protože můj vřelý vztah k bejlí, lupení a spol. znáte, na druhou stranu bych nerada po celý život zůstala zarytým odpůrcem všeho zeleného. Navíc si myslím, že po třech měsících antibiotik by snad mé tělo mohlo i něco trochu očistného uvítat.

Tohle by tedy bylo všechno, co jsem vám dnes chtěla povědět a ukázat. Děkuji za přízeň a podporu, kterou od vás dostávám, vážně je to skvělý pocit. Jako pokaždé odkazuji na komentáře níže, za každý jsem ráda. 

13 komentářů:

  1. K té zeleni zkus po antibiotikách přidat třeba i Pangamin, kvasnice v tabletkách. Je to takový ten všestranný pomocník, na netu si o tom určitě najdeš info :)A není to ani nijak drahé, jen je potřeba toho jíst spoustu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pangamin jsem už jednu dobu brala (vždycky mi ohromně voněl!) a momentálně užívám Biosil plus, který má béčka habaděj a momentálně to asi měnit nechci. Nicméně děkuji za radu :)

      Vymazat
    2. Myslela jsem kvasnice prioritně na střeva po antibiotikách, určitě jim to neuškodí.Nikdy jsem u nich ani jiný účinek, třeba na pleť, nepozorovala:D Ale to bude tím, že já sem magor a to co mám na obličej si tam dělám sama, z ničeho dokážu vyrobit takové věci až se tomu nechce věřit :)Plus my doma děláme i kvasnicovou pomazánku, taky mi to voní a ještě se člověk nacpe :D

      Vymazat
    3. Vidíš, to jsem ani nikdy nevěděla, nebo jsem to už možná zapomněla :) Mamka tu pomazánku dělává taky, i když se na to někteří tváří, já ji mám ráda :D

      Vymazat
  2. No wow, akné je skoro pryč! Vážně, už by nikdo neřekl, že trpíš nějaým hrozným akné:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zlepšení je už dost viditelné. Vždycky když se koukám k tobě na články, tak si říkám, že bych si mohla přestat stěžovat na svůj extra suchý ksicht, kterej nikdy nepoznal, co je to pupínek (páč by ho ta suchost dost pravděpodobně pozřela). Ale aby ses cítila o něco líp, taky brzo na blog hodím fotku, extra pro tebe, na které je vidět, jaké mám z té vyschlosti vrásky na čele (a to se nemusím ani mračit) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je od tebe vážně milé :D Beru na vědomí, že mít obličej vysušený jako Saharu taky není žádný med...

      Vymazat
  4. Taky jsem kdysi dost bojovala s akné. Je to vlastně cca rok, co jsem byla s tím za kožní a od té doby se to neskutečně zlepšilo. Teď mám na čele dokonalou pleť, ale bohužel mi zbyly ještě jizvičky po akné a to je prý léčba na hodně dlouhou dobu. Sice nejsou výrazné, ale jdou tam. Mimochodem kdysi (ještě než jsem začala chodit ke kožní) mi moje obvodní doktorka taky předepsala Eclaran. Ze začátku to bylo úžasné, pleť se lepšila, ale po čase si moje pleť na to jakoby zvykla a účinky byly tatam a zase se to zhoršovalo. Tím tě nechci nijak strašit, jen moje zkušenost s tímto výrobkem.
    Přeju hodně štěstí dál, už teď jdou vidět velké pokroky.:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je celkem možné, že po čase to může mít menší účinnost. Ostatně, to samé se mi dělo i s tea tree olejíčkem, o kterém jsem někde četla, že se svými účinky dá přirovnat právě i k benzoyl peroxidu, s tím, že je pochopitelně šetrnější. Takže doufám, že mě ten Eclaran nesežere a že mi pomůže :) Paní doktorce věřím, že vím, co dělá a že má zájem mi skutečně pomoct. Tož uvidíme...

      ... a děkuji! :)

      Vymazat
  5. Držím palce s bojem proti akné - je to běh na dlouhou trať. Jak jsem již psala v komentářích pod jiným tvým článkem, vím o čem mluvím, protože jsem to sama zažila a je to problém nejen estetický, ale i psychický. Pamatuji si na doby, kdy jsem se budila ze spaní bolestí, v oblasti tváří jsem měla hluboké zatvrdlé abscesy se sraženou krví (takže to navíc nemělo červenou barvu, ale černomodrou, což nešlo zakrýt ani několikacentrimetrovým nánosem makeupu). Psala jsi, že laserové ošetření podstupovat nechceš. Teď to nemá cenu, nikde jsem se nedočetla kolik je ti let, ale nejspíš jsi ve věku, pro který je výskyt akné typický. Pokud ti zůstanou ale jizvy, tak bych si na ten laser určitě zašla - za x let, ať se ti akné nebude tolik dělat, jen na odstranění jizev. Myslím, že jsi hezká holka, takže až se zbavíš akné, tak to budou teprve všichni koukat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za oba komentáře, pokusím se to nějak shrnout. Je mi 19 let, což už mám tak trochu spojené s představou akné na ústupu. Se Zyneritem to mám podobně, jako ty, poprvé jsem ho snad měla předepsaný, když mi bylo sotva 10... Pleť mám taky hodně mastnou, ale vysušovat nemůžu v žádném případě, jinak bych se sloupala, mastnota nemastnota. Mám teď v lahvičce s rozprašovačem vodu s pár kapkami tea tree olejíčku a to je na osvěžení i trochu té dezinfekce skvělé, aniž by to sušilo...
      Se sraženou krví a zatvrdlými uzly mám taky hodně a hodně zkušeností, období těch nejhorších černofialových hrůz ani (raději) nemám zdokumentované. A ano, vážně to zakrýt nejde.
      Laser je pro mě teďka sice ne-e, ale třeba se to za pár let změní, člověk nikdy neví, každopádně teď si dokážu představit svou další existenci i s jizvičkami bez problémů, takže tak. :)

      Vymazat
  6. Ahoj, nějak jsem se dostala na tvůj blog náhodou a nevím, jaké jsou úplně nejaktuálnější fotky / stav akné, ale chtěla jsem ti dát pár "rad" nemusíš si toho vůbec všímat, ale myslim, že by něco z toho mohlo pomoci. 1.jak tu v posledním komentu píšeš, že používáš vodu s teatree, nejsem si uplně jistá, jestli to je ono.. já vyzkoušela mnoho olejíčků a všeho možného s tea tree a ve výsledku mi vlastně přišlo, že to dost dráždí.. poslední pár let proto používám na odlíčení micelární vodu(nechci tě nějak ovlivnovat značkou, ani tu nic prosazovat, ale je to značka z lékárny, ikdyž dnes se už možná i vyrábí nějaká, kterou prodávají v drogerii.. ale nejsem si jistá kvalitou), tu používám po umytí obličeje vodou a pak už to normální vodou neoplachuji, jen vezmu na vatový tampon tuto micelarku a otřu si s ní obličej, je to proto, protože klastická voda z kohoutku vysouší ... a nevím jak u tebe, ale někdy je akné a mastná plet reakcí na dlouhodobé přesušování, proto je vhodné používat právě tohle, ta do té pleti jakoby nacucne vodu a hydratuje ji.(jsem studentkou LF, takže se tu nijak nesnažím chytračit :D.. jen říkám, co jsem tak nějak pochytila a je to logické). další, s krémem jsem také dlouho bojovala, zkoušela různé vichy a tak.. ale ikdyž tuto značku prodávají u nás v lékárně, ve skutečnosti není zas tak super.. asi před 2 lety jsem natrefila na krémík, tady už napíšu značku i přesně o co se jedná (avéne optimal hydratance -legére) ano vím, je trošku dražší, ale balení 3 měsíce vydrží a je fakt fajn..plet super hydratuje a opravdu nezatěžuje. a pak taky mám dobré zkušenosti se sudocremem.. ten stojí pár korun a má dobré hojivé účinky, ale pozzor, je hodně hutný, tak nevím, jak v tvém případě, aby neudělal víc škody, než užitku. Jo a ještě něco, nevim, jak jsi na tom s chlapama :D.. a nechci tě do ničeho navážet.. ale hormony taky dělají své.. vim, o čem mluvim, takže mi věř, že až si nějakého najdeš(nebo už máš), že by to sexování taky mělo pomoct :D.. a k tomu hned dál antikoncepce.. ale tu hodně v krajním případě! ..určitě to nezačínej jíst kvůli akné, to ti za to nestojí, je to pěkné svinstvo.. já sama bych to už do pusy nevzala.. nebo možná po dětech.. když máš trvalého partnera, tak ok, ale rozhodně se nenech zvrklat gynekologem, nebo někým, kteří to svým pacientkám s oblibou cpou. to nemluvím jen o případech, co jsem viděla u nás v nemocnici. teda " viděla" spíš slyšela, jak zase přivezli slečnu.. ale i o 2 kamarádkách, které její braní a nepozornost doktorky málem stála život, ale to už je jiná, tím tě nechci nějak strašit.. pokud by jsi se pro ni rozhodla později.. pro tvé akné to bude plus, jen si hlavně nech udělat krevní testy na srážlivost a tak, aby bylo vše ok! měj se hezky, Evuše

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...