čtvrtek 28. srpna 2014

Spolehlivý zmizík na jizvy?

Pěkný den přeji.

Je o mně všeobecně známo, že množství mých jizviček zkrátka odpovídá četnosti akné, které jsem měla. A protože jste pozorní a vnímaví a máte vynikající paměť, tak taky víte, že si z nich zase tolik nedělám. Ono si stačí jen zběžně prohlédnout starší fotky a jste vděční za to, co máte na obličeji teď, to vám garantuji.

To ale neznamená, že mi nedělá radost, když vidím, jak mi obličej postupně takříkajíc bledne. Na to jste se ostatně mohli dosyta vynadívat v jakémkoliv příspěvku z kategorie Akné aktualit.

Na boj s jizvami se nijak urputně nezaměřuji a vlastně na ně nijak zvlášť nemyslím, což je ten nejlepší přístup, který se mi mohl přihodit. Jen tak je nechávám v tichosti blednout a rozdíl si uvědomuji až ve chvíli, kdy porovnám novu fotku s tím, co už ve speciální složce v počítači skladuji delší dobu.


Velký borec přichází podruhé
To, že jsem objevila prostředek přispívající k jakési redukci následků agresivního akné na mém obličeji, byla víceméně náhoda.

Nejdůležitější otázkou pochopitelně je, co že to je za takový zázrak? Nuže, není to žádný neznámý nováček. Na blogu si dokonce v březnu zasloužil i vlastní článek.

Med.

Tehdy jsem se rozplývala nad mnoha jeho sladce zázračnými vlastnostmi. Byla to doba, kdy jsem jej začala každý večer pěkně patlat na obličej. Tehdy to však nebylo ani tak kvůli jizvám, jako kvůli jeho antibakteriálním a zklidňujícím účinkům. Účelem tedy nebylo zbavit se fleků, ale prostě se trochu rozmazlit a dělat ksichtíku dobře.

Bylo to období maturitní a poměrně hektické, tak jsem ani neměla moc času věnovat se podrobné analýze toho, co se mi s obličejem děje. Všimla jsem si tak sice zvýšeného výskytu beďárků, které potom s pomaturitním odezněním stresu zmizely, ale už ne prokazatelného vyblednutí.

Že to má něco společného s medem, jsem si uvědomila až o dost později. Na pinterestu jsem potom objevila tenhle roztomilý přehled (většinu takových věcí beru s rezervou, což mi ale nezabraňuje, abych na nich ujížděla), co že se jako všechno dá s medem dělat.

(Zdroj)
A heleme se, hned dvojka to říká celkem jasně. Tohle mi potvrdilo mou myšlenku, jestli to skutečně může být medem.

Vím, že se v receptech na takové to domácí odstraňování med vyskytuje, měla jsem však za to, že hlavní zásluhu na tom mají jiné složky. Napříkad veleznámá citronová šťáva. O samotném medu jakožto odstraňovači fleků mě nikdy přemýšlet nenapadlo.

Důkaz místo slibů
Pokud bych měla popsat, kde se udál hlavní pozitivní vývoj, je to jednoznačně zarudnutí, které ustoupilo natolik, že už mám konečně jakýsi normální tón pleti. To, že jizvičky ustupují, jste mohli vidět už ve výše zmiňovaných přehledech z Aktualit.

O akutální zhruba čtyřměsíční proměnu za spolupráce medu se teď s vámi podělím.


Do toho, čemu lidé říkají bezchybná pleť to má ještě pořád dost daleko, to ale není můj cíl. Mi ke štěstí stačí fakt, že je to zcela očividně na dobré cestě.

Pokud preferujete celkový pohled před detailem, žádný problém. Sloužit můžu také.

Velmi doporučuji zvětšit... Snad mi prominete velmi provizorní kvalitu prostřední fotografie, ke které mám ostatně ještě jednu poznámku: ne, nešla jsem do botoxu, takhle to prostě dopadne, když vám nateče ret nějakými hnusoboláky, jejichž příčinu jsem ještě tak úplně neodhalila.

Další nezbytné ingredience
Pokud chcete, aby zmizík zmizíkoval, jak má, je třeba ještě dalších důležitých příměsí. Čas promíchaný s trestuhodným nedostatkem zájmu o celou věc.

No vážně. Moje sebefotografická obsese a potřeba vytvářet obrazový materiál v posledních měsících rapidně klesla. Předtím to bylo selfíčko několikrát do měsíce, teď jedno za několik měsíců. V tomto případě mě však ztráta disciplíny netrápí, protože popravdě řečeno, její přínos, co se psychiky týče, je pofidérní.

Ono prostě platí, že příliš se na něco soustředit se nevyplácí a jistě víte, že to tady nepíšu poprvé.

Teď už se stačí jen rozloučit a předat slovo čtenářům. Nuže, komentáře jsou celé vaše. Zajímá mě cokoliv - od vašich zkušeností s bělením jizev až po to, co máte k obědu.

12 komentářů:

  1. Taky docházím k závěru, že nejlepším lékem na akné je nezajímat se o něj. Samozřejmě to člověk občas musí napatlat atd., ale čím méně se stresuji, tím lepší je moje pleť. A s tím medem jsi mě vážně zaujala, měla bych to už taky konečně vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aneb, jak praví básník, hodit nevšímáka na jebáka :D Med vyzkoušej, je skvělý :)

      Vymazat
  2. tyjo, určitě to zkusím! a gratuluji k pokrokům!:) já si ten med jednou dávala, ale přišlo mi, že mě pak pálil obličej, ale zkusím to ještě:)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji a ráda tě u sebe na blogu vidím. Pochopitelně to nemusí vyhovovat každému, já sama jsem z toho obličej měla podrážděný jen jednou. Ale klidně můžeš mít i alergii, nebyla bys první...

    OdpovědětVymazat
  4. Jdu si projít celý ten seznam 12-ti položek a a myslím, že hnedka zítra vyrazím na nákup medu. A ta změna je vážně perfektní, jen tak dál. Ale přesně jak říkáš, stres podle mého hraje vždy tu největší roli.

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle ale nejsou úplně jizvy, ne? Jizva je důsledkem hluboko porušené kůže. Tohle je "jen" hyperpigmentace, která za čas sama zbledne. Třeba pomalu a jistě je možnost, jak to urychlit. Nejsem narozdíl od tebe proti metodám jako je laser nebo chemický peeling, nicméně v takovémhle případě mi to rozhodně nepřipadá nutné, kůže disponuje docela dobrou schopností se regenerovat sama, tím spíš ve tvém věku to jde rychle a kdyžtak pro dobrý pocit je možné to urychlit nějakým tím mazáním, což jistě nebude taková finanční zátěž jako dvě výše zmíněné metody. Každopádně za čas, ať už ten časový úsek bude delší či kratší, tvá pleť zůstane pravděpodobně bez následků. Nevypadá to, že bys měla takové ty klasické vpadlé jizvy, co někomu zůstávají. Někomu vadí, protože prostě vidět jsou a s klasickou jizvou už krém nehne. Si teda myslím já, osobně v tomhle směru na zázračné krémy či náplasti fakt nevěřím a důvěřuju spíše laseru, plastice atd. I když zarudlá pleť je asi na první pohled nápadnější a to ať už v podobě pupínků či těhle flíčků po nich a jiný zase považuje už sjednocenou barvu pokožky za úspěch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, že mám problém zejména s hyperpigmentací, nicméně lehké dolíčky mi hlavně na tvářích a na spáncích zůstaly... Není to nic tragického, žádné extrémně hluboké krátery, ale jsou tam :) Každopádně tomu nechávám čas, nic jiného s tím ani dělat nehodlám a určitě mě nijak netrápí :)

      Vymazat
  6. Ahoj, můžu se zeptat, jak ten med používáš? Prostě ho ve sprše na sebe napatláš (na mokrej obličej?), vyčkáš 5 minut nebo hned smeješ? a aplikuješ na celej obličej nebo jenom na flíčky a pupínky? Přemýšlím, že bych zkusila, tak si říkám, jak na to:) díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím :) Ano, med prostě napatlám na celý obličej, mokrý nebo suchý, to je jedno, protože když nemám make-up a neodličuju se, tak ho ani nenamáčím, až když to smývám... Jinak med nechám takových 5-10 minut působit a smyju :)

      Vymazat
  7. S medom mám ja veľmi dobré skúsenosti ale v inej oblasti, pomáha mi upokojiť moje večne suché pery a je skvelý liečiteľ boľavého hrdla, keďže spievam v zbore, tak je med pre mňa fakt nevyhnutnou súčasťou. V zime si ho často dávam do čaju alebo ho skrátka len tak pojedám. Na pleť si ho dávam v kombinácii zo zeleným čajom - teda s obsahom vrecúška zeleného čaju ako akýsi peeling a pleť je po tom ako znovuzrodená. Použiť ho na akné mi síce napadlo, ale neviem si to predstaviť, med je lepkavý, takže nechápem ako ho použiť, na noc si to už totálne neviem predstaviť.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, zkus byliny z tradiční čínské medicíny. Já tam řešila něco jiného a hodně se mi zlepšila pleť. http://www.t-c-m.cz/kontakty.html

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...