pátek 13. června 2014

Akné aktuality: Konec pravidelným kontrolám

 ...3,5 měsíce bez antibiotik

S další návštěvou na kožním přišel čas pro nový díl aktualit ze života mé pleti. V horkém středečním odpoledni jsem si užila svou obvyklou výletní jízdu vlakem a tramvají. Jistě znáte ten příjemný pocit, když své sedací partie pracně odlepujete od sedadla, že ano?

Ale to jen na okraj. Slunečné počasí vzbuzuje nutnost řešení dalšího problémečku. Je potřeba pořádně chránit obličej, obzvlášť jizvičky - přestože je známá věc, že si z nich tolik nedělám, přece jen nestojím o to, aby zbytečně ztmavly.

Přiznám se vám bez mučení, že opalovací krémy mě nikdy moc nebraly a nijak jsem je neřešila. V pleťovém krému vždycky nějaké to nižší SPF bylo. Cíleně se neopaluji prakticky vůbec a podotýkám, že s chytnutím té správné barvičky nemám žádný problém. A na takové to nárazové napatlání mi bohatě stačí patnáctka.

Nicméně, můj ksichtík si teď žádá něco víc, a tak se budu muset poohlédnout po vhodném výrobku s faktorem 30-50, jak doporučila paní doktorka.

Jinak slunce nekriticky miluji a ráda si na něm nahřívám svoje staré kosti
(Zdroj)
Když už se zmiňuji o ní, se stavem mé pleti je velmi spokojená, já taky, takže v tomto ohledu vládne pohoda. Z Eclaranu se stala stálice. Kromě nutného krému mi věnovala ještě jeden letáček. Jedná se o výrobky BlueCap, konkrétně pak o sprej. Ještě jsem to moc nestudovala, ale jedná se o cosi spojené s hygienou pleti. Uvidíme. Ráda bych si zachovala svůj minimalistický přístup, ale zároveň nechci odmítat věci, které by mi mohly pomoci.

Jak už avizuje nadpis, není nutné, abych chodila dál na pravidelné kontroly. Tímto oficiálně přecházím do režimu až budu něco potřebovat, tak se ozvu.

Co se klasického fotečkování týče, z úcty k tradicím vás o něj neochudím ani tentokrát, protože pohled na můj osypaný obličej je pro vás jistě nesmírně oblažující.

 

 29. 10. a 14. 11. 2013
 

 1. 12. a 17. 12. 2013
 

 12. 1. a 31. 1. 2014
 

 9. 2. a 1. 3. 2014
 

 23. 3. a 21. 4. 2014





















23. 5. a 11. 6.

 Tyto fotky z 31. 5. a 1. 6. vystihují stav mé "vystresované pleti" v pomaturitním období. Přestože je první fotka s make-upem, charakteristické strukturky si nelze nevšimnout. Nicméně, v porovnání s tím, co bývalo, to není nic, čím by se mělo znepokojovat.

Pokud vás zajímá pozadí vzniku tohoto pofidérního selfíčka, vězte, že to byl den po víceméně probdělé noci patřící maturitnímu večírku jisté 4. C. Jenže to byl také den pro návštěvu babičky, který jsem strávila ospalým poleháváním na gauči a sledováním Doby ledové...

1. 6. 2014
(prasátkovou barvu berte s rezervou, tu sveřepě vytváří foťák na mém mobilu)


Nyní se pojďme podívat na to, co mou pleť ovlivňuje, zvenčí i zevnitř.

Co se té vnější péče týká, zůstává až nudně stejná. Voda, krém, voda, krém. Můj oblíbený alverďácký odličovací gel inovovali. Mimo jiné se teď v popisu složení v zadních pozicích objevila mořská voda. Každopádně můžu dosvědčit, že gel teď jinak voní, jde z něj cítit slaný podtón. Zároveň si také dopřávám med na ksichtík, vždycky ho na sebe plácnu, když jsem ve sprše a nechám aspoň deset minut působit. Je výborný, dělá hebkou a hladkou pleť a při dlouhodobějším používání lze vysledovat jeho hojivé účinky.

Výsledkem je, že moje pleť se nadále mastí daleko méně, což oceňuji velice mnoho moc, obzvlášť v nastupujícím létě. Vážně je to příjemné a dělá mi to velkou radost.




A teď již k těm vnitřním vlivům. Z tohohle hlediska prožívám období velmi neklidné. Nejprve to byly přijímačky a maturita, o jejímž působení jsem vydala i samostatný speciál. Ovšem poněkud stresovější období jsem zažívala i po maturitě i doma, což pochopitelně nějakému zlepšení moc nenahrávalo.

Teď, když už jsem klidnější, můžu skutečně prohlásit, že spouštěčem byl skutečně stres. Pupínky mi ale dávaly zabrat a chvílemi mi vnucovaly známou "co když" otázku.

Co se problémových zón týče, jednalo se (a stále se jedná, pokud se mi něco vyhodí), o oblast tváří kolem nosu, drobnější potvory se mi objevují kolem rtů a trojku uzavírá profláknutě hormonální brada. Místy, kde se mi naopak už od vyléčení zánětu prakticky neudělalo nic, zůstávají čelo (nejkrásněji zhojená část vůbec) a spánky (jediné místo, kde zůstaly drobnější plastické jizvičky, malinký náznak toho, čemu se nelichotivě říká měsíční krajina). V původně nejvíce postižené "U zóně" je už v současné době klid zbraní. Občasný výstřel padne jen na rozšířené spojnici brady a kořene nosu.

Z toho jde vidět, že si vážně můžu pomalu začít gratulovat, že antibiotika zabrala, stejně tak jako vysazení Gynexu. Důkazem tomu budiž stále se prodlužující doba od polknutí poslední tabletky, které si pokaždé můžete všimnout v podnadpisu.

No a tohle bude, přátelé, pro dnešek všechno. Co na mě říkáte? Co vy a stres (ano, i když to tu nedávno bylo)? Vy a slunce? Jen směle komentujte.

3 komentáře:

  1. Mě dělá přímý sluneční svit na pleť strašně dobře. Netrpím takovým akné, jako ty, ale pleť se mi pořád zanáší a za spoustu nepříjemností může také stres. Proto mám nejraději léto, slunce báječně svítí a já nemusím do školy, takže se tolik nestresuji. Pleť je potom lepší a lepší. Jinak praktikuji skoro stejnou metodu, jako ty. Obličej myji jen vodou a občas si udělám nějakou masku. Myslím si ale, že je důležité i nestresovat se tolik z obav o svou pleť a nesahat si zbytečně na obličej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, taky sluneční svit zbožňuju a nikdy jsem z něj přehnaně paranoidní nebyla. A v opáleném obličeji vypadá všechno líp :) Jde mi jen o ty jizvičky...
      Léto je období nádherné, v tom ti dávám za pravdu.

      A co se týče vody a medu - jsou to dvě věci, které mi stačí ke štěstí :)

      Vymazat
    2. O tom medu také přemýšlím, ale popravdě se bojím, že budu strašně ulepená a zamazaná až za ušima, s mojí šikovností :-)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...