středa 14. května 2014

Markéta K.: Přežívám jen na vodě

A přicházíme s exkluzivní reportáží... ze svatého týdne? Jak se daří? Kde je budoucí maturantka? Poloha lokalizována: trhá sebou v křečích před notebookem... to asi musí bolet! Počkat, co že to říká? Prý že tancuje...? Tak to se vám omlouváme za mystifikaci, přátelé! Vzhledem k její večerní rozjívenosti je jasné, že není zase tak plně zaneprázdněna. A to je pro nás dobré znamení, protože by vám mohla sdělit něco ze svého života.

Nacházíte se v důležité a neopakovatelné části své životní cesty. Jak se cítíte?
Výjimečně... pitomě. Patrně si nedokážu uvědomit tu důležitost. Připojila jsem se na facebook a ---


Ty jsi na facebooku?! Zrádkyně, neholedbala jsi se tím, jak nezávislá jsi?
Kdy přesně jsme si začali tykat? A na mou obranu, byla jsem k tomu donucena. Abych mohla i po letech stalkovat lidi, se kterými jsem kdysi dýchala stejný vzduch v jedné vydýchané učebně.

A abych se dostala ke svému původnímu sdělení - na tom facebooku běží statusy o tom, jak se všichni promění ve vyděděnce bez maturity a kosmetičky (v zájmu lidstva doufám, že nebudou pracovat pro Mary Kay). No a co na to já? Ukrutně se jim směju a po večerech ujíždím na Garbage (zdravím Odulu!) a sepisuju imaginární rozhovory.

 
Markéta je skutečně veselá kopa, jak můžete vidět

To zcela určitě vypovídá o tvém duševním zdraví. Ale chceš mi tvrdit, že taková svědomitá studentka, jako jsi ty, se nepřipravuje?

Tedy... naplno mě zasáhla tíha vlastní geniality. Ale pochopitelně, že systém přípravy mám. Chcete o něm slyšet?

Přesně na tohle jsme čekali...
Za prvé. Kašlu na přípravu na přijímačky (drsná holka). Momentálně pracuji na dvou ze předmětů. Dopoledne a v časném odpoledni si dávám výživnou porci pěti dějepisných otázek:

(Svatováclavský výbor z revolučního roku 1848 má přímou kontinuitu s Národním výborem, který pracoval s Československou národní radou, která za první světové války sídlila v Paříži... a za atentátem na Ferdinanda d'Este stála organizace Mladá Bosna, která však byla napojena na srbskou Černou ruku, což je fakt drsné... a myslím, že Karel IV. na svých gotických spodkách preferoval srdíčkový vzor.)

Ale protože jsem bohém, můžu vám povědět i něco z dějin umění...

(Ferdinand Maxmilián Brokof společně s Janem Bernardem Fischerem z Erlachu vytvořili náhrobek pro Jana Václava Vratislava z Mitrovic - ano, pořád mluvíme o třech lidech...)

*That was impressive...*
(Zdroj)
Odpoledne si dávám pětinásobný dezert témat do angličtiny. Něco o tom, jak se Hemingway střelil do hlavy a podobně... S tím vás snad ani nebudu zatěžovat. Ale někdy mám angličtinu i večer...

Například - jak si objednat jídlo v restauraci:

 


 


Omlouvám se za ten tumblr. Ale chápejme...
(Zdroj)


Ano, domníváme se, že tato ukázka čtenářům postačí. Teď už se posuňme k dalšímu dotazu. Jsi blogerka a píšeš o akné. Jak se teda má tvoje pleť?
Ale.. tak jedna strana lepší, jedna trochu hrbolatější... a taky mám nateklý horní ret - vlevo, v koutku, neptejte se mě, co to je, hlavní je, že tea tree olej na to zabírá. Ale v zásadě si nestěžuju.

Předpokládám, že mezi lidi teď moc nechodíš? Co nám sdělíš ke své současné péči?
Dám vám hádanku: teče to z kohoutku a je to mokré, co je to?

Chceš nám namluvit, že tvou jedinou péčí je voda?
No dobře, používám i krém... Jsem slaboch. Ale nechci být šupinatá!


Eh... Voda? Je to hygienické? Vyčistí to vůbec něco?
Voda je život, tupci. To je přece strašné, aby se člověk cítil rebelsky kvůli tomu, že používá vodu. Není to vtipné, že se nám okolí snaží namluvit, že to nestačí? I mean... co je špatného na vodě, když si jí ksichty myli lidé už před tisíci lety?

Popravdě, co se čistoty pórů týče... není to možná lepší, ale ani horší. A v čem je nezanedbatelný efekt je určitě to, o kolik méně se mi pleť mastí, než při každodenním odličování. Je to blaho.

Jo, možná jde tohoto stavu dosáhnout i pomocí vyvážené kombinace vodiček a patladel - no nač to dělat jednoduše, když to jde složitě a dráž...?!

Takže se dá bez nadsázky říct, že žiju na vodě. A baví mě to.

No dobře, dobře... Nemusíš se hned rozčilovat a prskat.
Budu. Jsem poněkud popudlivá.

Původně jsme ti chtěli popřát úspěšnou maturitu... Ale teď?
Přejte.


Stalo se. A co ty vzkazuješ čtenářům?
Kopečkáři... mám z vás radost, že váš počet stále narůstá. I když na vás nemám tolik času. A občas mě trochu moc obdivujete a chválíte (né, ne, ne, to mi určitě nevadí). Takže vám samozřejmě přeji, abyste se měli krásně.

V těchto místech by měla být napsána nějaká podnětná výzva ke komentování. Tak si prostě představte, že tu skutečně je...

7 komentářů:

  1. Moc povedený článek :-) Každý rok dokola, znovu a znovu, sleduju, jak jsou chudáci maturanti vystresovaný, a když jim řeknu, že maturita je nic, že to dá každej, tak na mě nevěřícně koukaj... a po maturitě mi oznámí, že jsem měla pravdu :-) Ale kdyby se nestresovali, nebyli by motivovaní k učení a třeba by to dopadlo jinak. Tak hodně štěstí (i když ty ho určitě ani potřebovat nebudeš) :-)
    S tou vodou bacha, sama o sobě dost vysušuje. Třeba já mám po vodě xicht staženej jak opičí zadek. Hlavně je třeba pak užít nějakou hydratační péči.
    Tuhle scénu z GOT mám taky ráda (i když v knize samozřejmě není, což ji ale nikterak neubírá na zábavnosti).

    PS: Protože jsem zákeřnej a zlej člověk, tak to řeknu - víc než maturity bych se bála těch přijímaček :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)

      Však jo - trochu toho krému používám... ale voda mi v zásadě jako mastnohubci vyhovuje :)

      Já se teď k něčemu strašlivému přiznám - GoT jsem ještě pořád nečetla a cítím se kvůli tomu dost zrádcovsky, protože nesnáším lidi, kteří se prohlašují za fanoušky čehokoliv s knižní předlohou, aniž by ji četli :D Jenže bohužel jsme to neměli na výběr v četbě k maturitě, takže jsem se k tomu ještě nedostala... :)

      Tak to jsi teda zákeřná :D Ale já si zase říkám, k čemu mi bude přijetí na vš, když neodmaturuju? Navíc dvoje přijímačky mám dějepisné, což není problém, protože mám slušný historický přehled včetně dějin umění...

      akorát že ty, na kterých mi záleží nejvíc jsou tak nějak všeobecné, z matematické části mám husí kůži a ke všem filosofům, psychologům a sociologům řeknu snad jedině tolik, že o nich vážně nic nevím :D A že mám tyto přijímačky už v neděli, dva dny před maturitou, to už je jenom třešinka na dortu :D

      Vymazat
    2. U maturity jseš s učiteli, kteří tě znají... a když nevíš, tak si řeknou: "No jo, taková šikovná snaživá holka, ona je jen nervózní." A dají ti to. Oni chtěj aby studenti odmaturovali.. komu se asi tak chce pořádat ještě zářijovou maturitu... Ale na přijímačkách je jim to jedno, tam neviděj člověka, viděj jen vyplněné zadání a číslo, oznamující kolik studentů můžou vzít.

      Vymazat
  2. taky zdravím:-) Moc vtipné. Zapomněla jsem odpovědět na tvůj komentář a už jsem ho pak nemohla najít:-). My taky ujížděly na Linkinech, doteď mám doma klenot - staré plakáty po tetě. Chci udělat někdy článek o Linkinech, něco jako jsem udělala na Christinu Aguileru. Garbage jsou úžasný a já jsem ráda, že se líbí!!!!
    U nás taky všichni furt jak neudělají maturitu, bylo to hrozně otravný. Nejvíc to říkali lidi, co dělali školu levou zadní, bylo to trapný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář :)

      Jó Linkini, první hudba, co jsem kdy měla v mp3... :D Garbage jsou skvělí pro poslech, pro nezávazné trsání a pro nahození toho správného rytmu při cvičení :)

      Vymazat
  3. Jo a mimochodem mi kamarádka nedávno doporučila Aknecolour. Pěkně to krylo a akné zmizelo. Jenže večer jsem na místech po akné měla uschlý hrudky aknecolouru a to bylo jak hnusný zbytky makeupu. A co se nestalo - na místech, který aknecolour vyléčil , se objevilo akné znova. A na místech, kde akné nebylo a mastičkou jsem ho potřela, se aknéobjevilo taky. Takže už ne. Teď si jím nic nemažu, jen se pudruju a kde je akné? Pryč... :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V zásadě máme podobnou zkušenost. To jsem ráda, že nejsem úplně divná :D

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...